НАЧАЛО  



  ПУБЛИКАЦИИ  



  БИБЛИОТЕКА  



  КОНТАКТЫ  



  E-MAIL  



  ГОСТЕВАЯ  



  ЧАТ  



  ФОРУМ / FORUM  



  СООБЩЕСТВО  







Наши счётчики

Яндекс цитування

 

      
Институт стратегического анализа нарративных систем
(ИСАНС)
L'institut de l'analyse strategique des systemes narratifs
(IASSN)
Інститут стратегічного аналізу наративних систем
(ІСАНС)



статья

Євген Баран

Пишу зеленим кошикам листи
(Ната Гранич. Крилатий пес розлуки: Поезії. - Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2002. - 80 с.)

Знаю і слідкую за творчістю Нати Гранич ще з часу її публі-кацій (поетичних і літературно-критичних) у вітчизняній періодиці, які вона підписувала іменем Наталі Сломінської. Писав відгук на першу поетичну збірку "На білім аркушу молитви"(Луцьк, 1999).

Зразу відзначу, що цій авторці я симпатизую. Ціную за чіпкий логічний погляд, уміння бачити головне, за гостроту критичного бачення, однак змушений (міг би й промовчати, як окремі "живі класики" -- на публіці про друзів, як про мертвих, або добре, або нічого...) говорити про речі для себе прикрі, але не-обхідні - інакше не був би собою.

Отож, "Крилатий пес розлуки" -- друга поетична збірка Нати Гранич. Збірка гарна, світла, глибоко поетична у своїй лаконічності й такті. Ната Гранич добре відчуває слово, вміє кількома рядками витворити цілісну картину, повну звуків і кольорів. У неї - філігранна відточеність поетичної деталі, її слово строге, без фаль-шивого патосу і сентиментів, з усіма відтінками почуттів.

Непередбачене словами,
Непередчуте літом...
Співали голоси за нами
Лелечим цвітом.
На банях - відгомони сонця,
В долині - неба.
Я тишу допила до денця...
А слів - не треба...


Я міг би зацитувати будь-який вірш із циклів "Золота вуаль розмови" та "За обрієм соняха". Але у збірці є ще ряд циклів, як попри свою формальну довершеність, є, на жаль, вторинними. Цикли "Цяточка на спині мурашки "."Пейзажі на молоці", "Мед з тарелі місяця", "Морошка від шамана" (навіть з віршем "Каатирова донечка") написані під безпосереднім впливом поезій Василя Слапчука (для себе я назвав такі безпосередньо-опосередкові запозичення "слапчукізмами") з його формально-змістовими перегуками.

Для прикладу. У Василя Слапчука:

я вам болітиму
прийду до вас
ви приймете мене
як ліки
(із циклу "Написи на поросі", зб. "Крапка зсередини").

У Нати Гранич:

найбільше телефон
страждає
все йому Бог смерті не дає
нас шкодує
(із циклу "Мед з тарелі місяця").

Я не вибирав спеціально. Бо ідеться навіть не про зміст, а форму, яка вдало знайдена В.Слапчуком: в її основі афористичне висловлювання (принцип парадоксу). Гадаю, що такого свідомого чи несвідомого запозичення зазнають й інші поети (особливо, поетична молодь, для якої творчість В. Слапчука є вже еталоном поетичного).

Переконаний, Ната Гранич цілком може позбутися цього "пере-дозування Слапчуком", і вона зуміє прорватися до власної поетич-ної інтонації. Принаймні, можливостей для подібного звільнення більше, аніж досить. Найголовніша з них - бажання поетеси і її ліричної героїні бути собою:

Я буду вільною. На покутті свіча.
Різдвяним усміхом свобода нескінченна.
У вельон снігу вбрана наречена -
Принишкну небом до твого плеча.


м. Івано-Франківськ


nationalvanguard



 

   
вверх  Библиография г. Ивано-Франковск, Группа исследования основ изначальной традиции "Мезогея", Украина


Найти: на:
Підтримка сайту: Олег Гуцуляк spm111@yandex.ru / Оновлення 

  найліпше оглядати у Internet
Explorer 6.0 на екрані 800x600   |   кодування: Win-1251 (Windows Cyrillic)  


Copyright © 2006. При распространении и воспроизведении материалов обязательна ссылка на электронное периодическое издание «Институт стратегических исследований нарративных систем»
Hosted by uCoz