Ќј„јЋќ  



  ѕ”ЅЋ» ј÷»»  



  Ѕ»ЅЋ»ќ“≈ ј  



   ќЌ“ј “џ  



  E-MAIL  



  √ќ—“≈¬јя  



  „ј“  



  ‘ќ–”ћ / FORUM  



  —ќќЅў≈—“¬ќ  







Ќаши счЄтчики

яндекс цитуванн¤

 

      
»нститут стратегического анализа нарративных систем
(»—јЌ—)
L'institut de l'analyse strategique des systemes narratifs
(IASSN)
≤нститут стратег≥чного анал≥зу наративних систем
(≤—јЌ—)



стать¤

ќлег Ѕаган

«акони Ївраз≥йськоњ геопол≥тики
(«аперечуючи –.ƒж.“ойнб≥)

¬ервиц¤ останн≥х под≥й спонукаЇ до висновк≥в щодо тенденц≥й сучасноњ св≥товоњ пол≥тики. ∆орстока в≥йна –ос≥њ на  авказ≥, довол≥ гостра реакц≥¤ на це «аходу, в≥дмова ћ¬‘ дати нов≥ кредити ћоскв≥, взаЇмне викритт¤ рос≥йських ≥ американських шпигун≥в, в≥дмова —Ўј в≥д домовленостей 1972р. про обмеженн¤ ¤дерноњ зброњ, в≥йна в јфган≥стан≥ - усе це даЇ п≥дстави стверджувати, що ™враз≥¤ повертаЇтьс¤ "на круги сво¤", що њњ протисто¤нн¤ з «аходом посилюЇтьс¤. —ьогодн≥ це називаЇтьс¤ "пол≥тикою збереженн¤ багатополюсного св≥ту" - на противагу дом≥нуванню на планет≥ —получених Ўтат≥в.

–озпочата наприк≥нц≥ 1980-х (≥з початком "пЇрЇстройки" в —–—–) спроба ввести –ос≥ю в коло демократичних крањн нин≥, здаЇтьс¤, доб≥гаЇ к≥нц¤, њњ результати м≥зерн≥. –ос≥¤, попри полиск демократичности й в≥дкритости, вперто повертаЇтьс¤ на своЇ давнЇ м≥сце Ївраз≥йськоњ аіресивноњ ≥мпер≥њ, поступово вичавлюЇ з себе засади цив≥л≥зованоњ пол≥тики, зам≥нюючи њх звичними деспотичними формами державного правл≥нн¤ та повед≥нки.

ѕроцес розчаруванн¤ «аходу –ос≥Їю триваЇ в≥д початку першоњ чеченськоњ в≥йни (1994-96),. ¤к≥й 1993 року передував розг≥н парламенту. ¬же тод≥ багато зах≥дних пол≥тик≥в зрозум≥ло, що –ос≥¤ не позбулась ≥деолог≥њ гегемон≥зму, що њњ сусп≥льна св≥дом≥сть т¤ж≥Ї до нетерпимости й деспотизму, њњ ел≥ти, зам≥сть розбудовувати демократичн≥ ≥нститути, обплутують крањну тенетами залежности й бюрократизму.

« приходом до влади ¬.ѕут≥на, майстерно оформленим "орган≥заторами влади  ремл¤" п≥д "перемогу на демократичних виборах" разом ≥з нашвидкуруч ≥ нев≥домо на ¤к≥й основ≥ сформованою парт≥Їю "™дн≥сть", ц≥ тотал≥тарн≥ тенденц≥њ лише посилилис¤. ѕосиливши роль силових структур, перед≥ливши крањну новими округами з особисто призначуваними кер≥вниками, "прикрутивши" свободу «ћ≤, н≥велювавши впливи громадських орган≥зац≥й ≥ зв≥вши за допомогою адм≥нресурсу роль парт≥й до "≥люстративно-декларативних" елемент≥в демократ≥њ, новий президент –ос≥њ утвердивс¤ у держав≥ ≥з "шармом" "÷ар¤ вс≥Їњ –ус¤", "нового ≥мператора". ÷е послужило сигналом дл¤ р≥зноман≥тних елемент≥в ≥ прошарк≥в рос≥йського сусп≥льства до нагн≥танн¤ атмосфери нео≥мпер≥ал≥зму та авторитаризму в крањн≥. «араз говорити про нову –ос≥ю-≥мпер≥ю, чи то "л≥беральну", чи "Ївраз≥йську", чи "слов'¤нську" (у сутности це не маЇ значенн¤, бо в –ос≥њ ус≥л¤к≥ пол≥тичн≥ "вив≥ски" завжди були лише прикритт¤м ≥ фальшю) стало буквально моделью дл¤ представник≥в р≥зних њњ верств - в≥д ел≥тарно-академ≥чних до вулично-екстрем≥стських. ћайже кожен оф≥ц≥йний представник сьогодн≥шньоњ рос≥йськоњ держави з посп≥хом ≥ з особливим рабським страхом (це ще в≥д ≤вана IV √розного) при кожн≥й нагод≥ за¤вл¤Ї, що в≥н в усьому п≥дтримуЇ пол≥тику президента на "зм≥цненн¤ держави" (читай, на перетворенн¤ њњ у нап≥вдеспотичну ≥ нап≥впол≥цейську "машину", чим вона й звикла бути упродовж стол≥ть).

¬ласне, спостереженн¤ми такого штибу сповнена нин≥ вс¤ зах≥дна преса. Ќа «аход≥ впевнено формуЇтьс¤ думка, що "–ос≥ю втрачено". “ак нещодавно за¤вила група американських пол≥толог≥в. Ќа що в≥дразу почула в≥д опонент≥в: "ј ми њњ н≥коли й не мали".

—правд≥, в тому сенс≥, в ¤кому говорили американськ≥ пол≥тологи, «ах≥д н≥коли не "мав" –ос≥њ. “обто вона н≥коли не була Ївропейською крањною, з Ївропейською сусп≥льною ментальн≥стю, традиц≥¤ми, вона н≥коли не в≥рила «аходу, пост≥йно лише граючись ≥з ним ≥ видурюючи щось дл¤ себе.  оли –ос≥¤ у форм≥ —–—– втратила могутн≥сть ≥ розвалилас¤, њњ зовн≥шн¤ пол≥тика стала по-лис¤чому хитрою: вдавати перед «аходом "демократа", активно втручатись у св≥тов≥ проблеми, щоби хоч ¤кось продовжувати грати роль "великоњ держави", паралельно трансформуючи за зах≥дн≥ грош≥ свою макроеконом≥ку - тобто "зализуючи рани" п≥сл¤ господарськоњ руњни свого соц≥ал≥зму. ћета ж –ос≥њ була ще та: в≥дновитис¤ ¤к Ївраз≥йська суперпотуга, повернути соб≥ традиц≥йно п≥двладн≥ земл≥ (колишн≥ територ≥њ —–—– щонайменше), створити довкола себе новий союз держав, аби разом протисто¤ти «аходу, а також ≥сламському св≥ту (за потребою). —аме це не завжди розум≥ли на «аход≥, тому ≥ давали грош≥ на "перебудову" –ос≥њ, плекали ≥люз≥њ щодо њњ "демократичност≥" (≥ плекатимуть, про що св≥дчать результати сам≥ту ќЅ—™ у —тамбул≥ й сам≥ту ™— у √ельс≥нк≥ ≥ под≥бних форум≥в на "п≥дтримку" –ос≥њ). ” цьому ≥ пол¤гаЇ - ще в≥д часу ѕолтавськоњ битви (1709) - фатальна зах≥дна помилка. “ам у засл≥пленн≥ не усв≥домлюють загрози з боку –ос≥њ, а тому жертвували ≥ жертвують заради "дружби" з нею свободою ≥нших: в≥д украњнц≥в доби ћазепи до чеченц≥в сучасности.

Ѕ≥дою –ос≥њ завжди було одне - вроджене крад≥йство. ѕам'¤таЇте слова ген≥ального √огол¤: тут ус≥ крадуть, "шахрай на шахрањ й шахраЇм поган¤Ї"? ÷¤ "чар≥вна" риса рос≥¤н так вразила марк≥за де  юст≥на, що в≥н назвав –ос≥ю "крањною злод≥њв". ќсь це тотальне злод≥йство нараз≥ не дозвол¤Ї зм≥цнити –ос≥ю: вс≥ зах≥дн≥ кредити тонуть, ¤к у бездонн≥й бочц≥. «гадуютьс¤ слова √орбачова, звернен≥ до одного з ол≥гарх≥в: "„и вам не соромно так безсов≥сно обдирати крањну?". Ќа що почулос¤ цин≥чне: "Ќ≥!". Ѕезм≥р рос≥йського цин≥зму природний, - а в цьому ≥ над≥¤, ≥ загроза дл¤ цив≥л≥зованого людства.

ќстанн≥м часом ћосква категорично пол≥пшила стосунки з ѕек≥ном. ÷е зближенн¤ вимальовувалось уже давно.  итай теж шукаЇ великого союзника, щоби панувати в ѕ≥вденно-—х≥дн≥й јз≥њ, де зараз майже повн≥стю дом≥нують —Ўј ≥ де майже в кожн≥й крањн≥ Ї значна китайська д≥аспора.  итай, переповнений м≥ль¤рдною людською масою, н≥би хоче вихлюпнути њњ на безмежн≥ узбережж¤ “ихого океану. ¬≥н сповнений енері≥њ та оптим≥зму в≥д останн≥х економ≥чних усп≥х≥в. …ого пригн≥чуЇ роль "несупердержави". ¬≥н легко порозум≥вс¤ з –ос≥Їю ще ≥ ¤к ≥мпер≥¤: ѕек≥н усв≥домлюЇ, що процеси дез≥нтеірац≥њ –ос≥њ, нац≥онального п≥днесенн¤ њњ народ≥в можуть перекинутись ≥ на  итай. јдже н≥коли, фактично, не припин¤лис¤ визвольн≥ рухи в “ибет≥ й ”йгур≥њ бубн¤в≥ють нац≥онал≥змом ≥нш≥ реі≥они.  итаю потр≥бна ц≥л≥сна –ос≥¤, бо тод≥ вона сильна, ≥ разом можна тиснути на —Ўј. ўо ж до "сп≥рних" рос≥йських приамурських територ≥й (де вже живе к≥лька м≥льйон≥в китайц≥в), то вони зачекають. «араз головне - розправити крила...

–ос≥¤ ж поводитьс¤ так аіресивно, бо прагне посп≥хом зцементуватис¤ ¤к ≥мпер≥¤, зм≥цнити владу через пошук нового вольового л≥дера нац≥њ. Ѕо розум≥Ї: в ≤чкер≥њ почавс¤ процес краху ≥мпер≥њ, њњ поразка там стала "притчею во¤зицех" дл¤ вс≥х народ≥в. якщо ћосква зараз не стаб≥л≥зуЇ ситуац≥ю, то подальша њњ дол¤ ¤к ≤мпер≥њ буде п≥д питанн¤м. ƒо того ж, на величезному простор≥ в≥д  авказу до јлтаю окреслилос¤ протисто¤нн¤ м≥ж Ївраз≥йсько-православною та мусульманською цив≥л≥зац≥¤ми. «упинити наступ ≥сламського св≥ту –ос≥њ ¤к "демократично-злод≥йськ≥й" держав≥ буде важко. “ому терм≥ново потр≥бн≥ пор¤док ≥ войовнича ≥деолог≥¤.

“ерористичн≥ акти в Ќью-…орку ≥ под≥њ в јфган≥стан≥ дали змогу –ос≥њ вплести своЇ протисто¤нн¤ ≥сламському св≥тов≥ у глобальн≥ший контекст: у давно незр≥ле напруженн¤ м≥ж «аходом та ћусульманською цив≥л≥зац≥Їю. ≤ в цьому, з одного боку, Ї значний виграш ћоскви. ÷е н≥би розв'¤зуЇ њй руки, дл¤ розправи ≥з „ечен≥Їю, даЇ змогу зупинити (чужими руками) наступ ≥слам≥ст≥в, а значить в≥дверто антирос≥йськоњ сили, ¤к “ал≥бан, у середн≥й јз≥њ, ще раз використати «ах≥д дл¤ власноњ економ≥чноњ стаб≥л≥зац≥њ ≥ завоювати пол≥тичний престиж. ќднак, з другого боку, –ос≥¤ втрачаЇ стратег≥чну перевагу в ™враз≥њ, оск≥льки —Ўј ≥ њх союзники, закр≥пились у јфган≥стан≥, нав'¤завши ближч≥ в≥йськово-пол≥тичн≥ та культурно-гуман≥тарн≥ зв'¤зки ≥з державами ÷ентральноњ јз≥њ, тим самим здобувають "дл¤ себе" цей реі≥он. Ѕо ж зрозум≥ло, що економ≥чна потуга —Ўј, њх пол≥тичний авторитет, зрештою ц≥лком праіматичн≥ ≥нтереси в зон≥ величезного нафто- ≥ газовидобуванн¤ (ѕрикасп≥й) стануть тими чинниками, ¤к≥ надовго (чи назавжди!) "зарезервують" дл¤ ¬ашинітона геопол≥тичне дом≥нуванн¤ в ÷ентральн≥й јз≥њ. Ќе випадково ж —Ўј повели тут таку активну пол≥тику зовн≥шньопол≥тичних контакт≥в, ф≥нансових "впорскувань", економ≥чних ≥ пол≥тичних форум≥в ≥ под. ” результат≥ афганських под≥й, так "переможних" на перший погл¤д дл¤ –ос≥њ, ћосква може назавжди втратити дл¤ себе велику зону звичного геопол≥тичного дом≥нуванн¤.

«араз ми спостер≥гаЇмо за дивовижним ≥ парадоксальним фактом, моментом св≥товоњ ≥сторичноњ драми. ћаленький героњчний народ, ¤кий не маЇ ≥ м≥льйона населенн¤, на клаптику неродючоњ г≥рськоњ земл≥ спричин¤Ї своЇю активн≥стю зрушенн¤ ц≥лих цив≥л≥зац≥й, тектон≥чн≥ зм≥ни у глобальних геопол≥тичних тенденц≥¤х ц≥лого св≥ту. ¬супереч будь-¤ким рац≥ональним розрахункам, не маючи значних матер≥альних ресурс≥в, усупереч прагненн¤м ≥ принципам св≥товоњ пол≥тики, забут≥ св≥том, давно "списан≥", чеченц≥ своЇю безмежною мужн≥стю, завз¤тт¤м, ≥ррац≥ональною закохан≥стю в ≤деал нац≥ональноњ свободи та г≥дности, фактично, видозм≥нюють пол≥тичне обличч¤ планети.

"«абут≥" - бо хто там, на «аход≥, серйозно вивчаЇ "¤кийсь  авказ"? Ќайб≥льший зах≥дний ≥нтелектуал - јрнольд “ойнб≥ - у знаменитому 12-томному трактат≥ "ƒосл≥дженн¤ ≥стор≥њ", що л≥г в основу сучасноњ зах≥дноњ сусп≥льне-культурноњ св≥домости, нав≥ть не розр≥зн¤Ї специф≥ки  авказькоњ цив≥л≥зац≥њ чи бодай "нап≥вцив≥л≥зац≥њ".

ƒо чого тут “ойнб≥? «вернулис¤ ми до нього тому, що саме у глобальних висновках цього, без сумн≥ву, ген≥ального мислител¤ часом прихована причина нерозум≥нн¤ «аходом справжньоњ сутности –ос≥њ. ¬≥дтак - ≥ причина помилок. ”загальнюючи здобутки Ївропейськоњ ≥сторософ≥њ та культуролог≥њ середини XX стол≥тт¤, “ойнб≥ твердить, що окрема рос≥йська цив≥л≥зац≥¤ розвинулас¤ ¤к в≥дгалуженн¤ в≥зант≥йсько-православноњ, центром ¤коњ були Ѕалкани (див. “ойнб≥ ј.ƒж. "ƒосл≥дженн¤ ≥стор≥њ" ” 2т.-  .: "ќснови", 1995). јнгл≥йський учений також проминаЇ ≥стор≥ю та культуру ”крањни, њњ географ≥ю, не пом≥тивши тут хоч ¤когось центру та специф≥ки. «розум≥ло, це сталос¤ з об'Їктивних причин. «ах≥д зовс≥м не знаЇ твор≥в украњнських ≥сторик≥в, культуролог≥в та етнопсихолог≥в, в≥н на все дивитьс¤ "рос≥йськими" очима. “ому ≥ не побачив ≥сторик окремоњ цив≥л≥зац≥њ на берегах середнього ƒн≥пра, м≥ж  арпатами та ѕриазов'¤м, ¤ка так ¤скраво виокремилас¤ ще в≥д трип≥льських час≥в (IV-III тис. до –.X.).

“ак само у ј.ƒж. “ойнб≥ чомусь майже нема анал≥зу цив≥л≥зац≥њ  авказу, хоча в≥н детально описуЇ цив≥л≥зац≥њ пол≥нез≥йц≥в, еск≥мос≥в ≥ юкатанц≥в. Ќатом≥сть поб≥жний перегл¤д карти до≥сторичноњ ™вропи переконуЇ, що прот¤гом тис¤чол≥ть, ≥ще в≥д п≥знього палеол≥ту ≥ неол≥ту, приблизно сучасним украњнсько-рос≥йським кордоном проходила межа м≥ж р≥зними цив≥л≥зац≥йними типами бутт¤ людини. ≤ншими словами, в≥д прадавн≥х час≥в у геопростор≥ ѕ≥вн≥чного ѕричорномор'¤ формувавс¤ специф≥чний ментальний, етн≥чний, культурний ≥ геопол≥тичний тип сусп≥льства. ¬с≥ п≥зн≥ш≥ тутешн≥ протидержавн≥ пол≥етн≥чн≥ утворенн¤ - к≥ммер≥йськ≥, ск≥фськ≥, сарматськ≥, праслов'¤нськ≥ (≤ тис. до –.X. - ≤ тис. по –.X.) - виникали на тому ж цив≥л≥зац≥йно-геопол≥тичному стрижн≥. ѕостанн¤  ињвськоњ –ус≥ було в≥нцем того складного процесу. ”мовно цю украњнську цив≥л≥зац≥ю (в≥д III тис. до –. X.) можна назвати "ѕонт≥йською" (ѕонт - грецька назва „орного мор¤). ¬она завжди расово та культурно була зв'¤зана з Ѕалканами ≥ ћалою јз≥Їю.

—аме туди, на п≥вдень, пост≥йно прагнули руськ≥ кн¤з≥ (згадаймо слова —в¤тослава про благодат≥ ѕ≥вдн¤, спробу збудувати нову столицю на ƒунањ або ще давн≥ш≥ осп≥вуванн¤ ƒунаю в народному мелос≥ ¤к своЇр≥дноњ " рањни-мр≥њ", "втраченого раю" тощо).

¬сього цього дезор≥Їнтований попул¤рними на «аход≥ рос≥йськими ≥мперськими ≥сториками, котр≥ весь центр цив≥л≥зац≥йноњ ваги –ус≥ перенесли з  иЇва до ћоскви, ≥ не пом≥тив “ойнб≥. —л≥дом за ними в≥н помандрував на ѕ≥вн≥ч, у л≥сист≥ сх≥дноЇвропейськ≥ р≥внини, не збагнувши, що дл¤  иЇва завоюванн¤ цих майбутн≥х московських простор≥в у IX ст. було т≥льки випадков≥стю. ÷е був прорив у простори в≥дносного вакууму, ¤к≥  ињв н≥коли не ц≥нував, пост≥йно спр¤мовуючи св≥й погл¤д на п≥вдень ≥ на зах≥д, ≥ прагнучи консол≥дувати св≥й питомий прост≥р м≥ж  арпатами та ѕриазов'¤м. “обто ”крањна разом ≥з Ѕ≥лоруссю та загиблим Ќовгородом Ї орган≥чним продовженн¤м традиц≥йноњ в≥зант≥йське-православноњ цив≥л≥зац≥њ. –ос≥¤ ж творить окрему Ївраз≥йсько-православну цив≥л≥зац≥ю.

—правжн¤ –ос≥¤ постала ¤к уламок великоњ Ївраз≥йськоњ ≥мпер≥њ - «олотоњ ќрди - в ’≤V-’V ст. ƒо того њњ ≥стор≥¤ була т≥льки авантюрами невгамовних руських кн¤з≥в, котр≥ воювали м≥ж собою в п≥вн≥чних л≥сах, шукаючи виход≥в до зручних р≥к-комун≥кац≥й. ” XIV ст. весь цей ледь слов'¤н≥зований етн≥чний масив угро-ф≥нських племен м≥цно стиснуло ≥ сформувало в Їдину народн≥сть зал≥зне к≥льце татарщини. —аме тод≥ й виникла "загадкова рос≥йська душа" - р≥зноаспектна, не передбачувана, по-аз≥йському темна. Ќе випадково найб≥льший њњ знавець ‘.ƒостоЇвський родину своњх центральних героњв, котр≥ вт≥люють етапи становленн¤ рос≥йськоњ новоњ людини, ≥менував татарським пр≥звищем -  арамазови. ƒо реч≥, “ойнб≥ теж переконано говорить про "татарську душу" –ос≥њ, тобто майже п≥дходить до серцевини питанн¤.

Ќ≥би прочуваючи, де маЇ бути справжн≥й центр –ос≥њ ¤к Ївраз≥йськоњ держави, вже перш≥ поординськ≥ кн¤з≥ ћосковщини починають упертий натиск на —х≥д. ” XVI ст. вони захоплюють усе Ќадволжж¤, виход¤ть до ”ралу. “ак невеличке перифер≥йне православне кн¤з≥вство перетворюЇтьс¤ за ≤вана √розного на Ївраз≥йську деспот≥ю, м≥н≥≥мпер≥ю з претенз≥¤ми на вин¤ткову роль в ≥стор≥њ. —аме ”ральськ≥ гори та ¬олга твор¤ть "становий хребет" –ос≥њ. “ам витворюЇтьс¤ њњ дух ¤к аз≥йськоњ, а не Ївропейськоњ держави. ћосква, а пот≥м ѕетербурі були т≥льки њњ "мозком" - не "серцем", ¤к помилково думав Ќаполеон. “ому ≥ не могли зламати –ос≥ю н≥ польський король, на к≥лька л≥т захопивши ћоскву в XVII ст., н≥ Ќаполеон, спаливши њњ на початку XIX ст., н≥ √≥тлер, тримаючи у блокад≥ ѕетербурі ≥ майже ћоскву. –ос≥¤ нав≥ть не похитнулас¤, бо невраженим залишавс¤ њњ "хребет".

ќтже, вс≥ спроби Ївропењзувати –ос≥ю, демократизувати њњ, залучити до сп≥впрац≥ та партнерства через угоди з ќЅ—™, Ќј“ќ ≥ ™— зазнавали й зазнаватимуть краху. –ос≥ю неможливо перетворити на партнерську Ївропейську державу у принцип≥, њњ геопол≥тичний стрижень - ”рал-¬олга - не дозвол¤в ≥ не дозволить цього, њњ натиск на зах≥д, на ™вропу - це д≥¤ розтиснутоњ пружини, що в≥дштовхуЇтьс¤ в≥д ”ральського хребта. ÷е помста вродженого аз≥йц¤-варвара, його в≥дпов≥дь на культурн≥ впливи та натиск ™вропи. Ќе випадково два визначальн≥ д≥¤ч≥, творц≥ духу та форми новоњ –ос≥њ - матер≥ал≥сти „ернишевський ≥ Ћен≥н - походили з м≥ст над ¬олгою. ƒуша –ос≥њ н≥би бунтуЇ проти нав'¤заноњ њй (часом дуже грубо, ¤к за ѕетра ≤) Ївропейськоњ культури. “ому вона завжди глибинно ненавидить ™вропу, маскуючи ≥деолог≥ю ненависти то теор≥¤ми "≥стинного православ'¤", то "слов'¤ноф≥льства" то "большевизму". ” сучасному рос≥йському пол≥тикум≥ вс≥ ц≥ теор≥њ сп≥в≥снують у симб≥оз≥.

Ѕ≥льш≥сть сучасних зах≥дних пол≥толог≥в, ≥дучи за концепц≥Їю “ойнб≥, не бачить в ”крањн≥ окремоњ геопол≥тичноњ зони, культури, цив≥л≥зац≥њ. ¬они радше дивл¤тьс¤ на нењ ¤к на "уламок –ос≥њ", що, законом≥рно, маЇ бути ¤кщо не "вмонтований", то бодай "приклеЇний" до рос≥йського геопростору. “ак само нер≥шучою була зах≥дна пол≥тика на «акавказз≥ й у —ередн≥й јз≥њ, де свого часу спалахнули в≥йни, значним чином спровокован≥ пол≥тикою рос≥йського пост- колон≥ал≥зму. “епер вибухнув ѕ≥вн≥чний  авказ, ¤кий в≥д прав≥к≥в збер≥гав свою ментальну ≥ культурну самобутн≥сть ≥ просто не може добров≥льно розчинитись у рос≥йському мор≥. Ќе пом≥чати цив≥л≥зац≥йно-геопол≥тичних в≥дм≥нностей м≥ж великими надреі≥онами - означаЇ чинити злочин супроти законом≥рних, природних тенденц≥й розвитку сусп≥льств, означаЇ деформувати орган≥чн≥ в≥тальн≥ прагненн¤ народ≥в ≥ прир≥кати њх щоразу на нов≥ конфл≥кти. ≤ «ах≥д, ≥ ”крањна, й ≥сламський св≥т повинн≥ зрозум≥ти, що лише вив≥льненн¤ назавжди з-п≥д вплив≥в –ос≥њ „орноморського реі≥он у, Ѕ≥лорус≥, ѕрибалтики,  авказу, —ередньоњ јз≥њ дасть можлив≥сть р≥шуче в≥дт≥снити –ос≥ю до њњ природного центру - ”ралу. ѕозбувшись ≥мперського синдрому, спр¤мувавши своњ життЇв≥ зусилл¤ на безмежн≥ та казково багат≥ простори —иб≥ру ≥ ƒалекого —ходу, –ос≥¤ зможе стати цив≥л≥зованою крањною. Ѕез цього жодн≥ "демократизац≥йн≥" заходи ≥ жодн≥ подачки в≥д ћ¬‘ не зм≥н¤ть њњ.

(–едакц≥¤ вд¤чна п. ¬асилев≥ ≤ваночку за наданий рукопис статт≥)

nationalvanguard



 

   
вверх  Ѕиблиографи¤ г. »вано-‘ранковск, √руппа исследовани¤ основ изначальной традиции "ћезоге¤", ”краина


Ќайти: на:
ѕ≥дтримка сайту: ќлег √уцул¤к spm111@yandex.ru / ќновленн¤ 

  найл≥пше огл¤дати у Internet
Explorer 6.0 на екран≥ 800x600   |   кодуванн¤: Win-1251 (Windows Cyrillic)  


Copyright © 2006. ѕри распространении и воспроизведении материалов об¤зательна ссылка на электронное периодическое издание Ђ»нститут стратегических исследований нарративных системї
Hosted by uCoz