статья
Сергій Аверінцев
Традиція Святого Духа
"...Християнство в жодному разі не релігія "духа";
це релігія "святого духа", що аж ніяк не одне і те ж.
ЇЇ ідеал - не самоодухотворення, а "покаяння", "очищення"
і "святість", що знову ж таки не одне і те ж саме. З
християнського погляду і плоть може бути "честними мощами",
а дух може бути "нечистим духом" - і що особливо важливо,
нечистим зовсім не з причини контакту з матерією, як уявляли собі
платоніки, гностики та маніхеї, а через власну провину непослуху..."
(c.281)
(Аверинцев С.С. Порядок космоса и порядок истории в мировоззрении
раннего средневековья (Общие замечания)// Античность и Византия
/ Отв.ред. Л.А. Фрейберг. - М.: Наука, 1975. - С. 266 - 285).
Мати ТЕРЕЗА
ДУША ПРОСИЛА ..
Я просила Бога забрати мою гординю,
і Бог відповів мені - ні.
Він сказав, що гординю не забирають -
від неї відмовляються.
Я просила Бога зцілити мою приковану до ліжка дочку.
Бог сказав мені - ні.
Душа її в надійності, а тіло все одно помре.
Я просила Бога дарувати мені терпіння,
і Бог сказав - ні.
Він сказав, що терпіння з'являється в результаті
випробувань - його не дають, а заслуговують.
Я просила Бога подарувати мені щастя,
і Бог сказав - ні.
Він сказав, що дає благословення,
а чи буду я щаслива, чи ні - залежить від мене.
Я просила Бога вберегти мене від болю,
і Бог сказав - ні.
Він сказав, що страждання відвертають людину
від мирських турбот і привертають до Нього.
Я просила Бога, щоби дух мій ріс,
і Бог сказав - ні.
Він сказав, що дух повинен вирости сам.
Я просила Бога навчити мене любити всіх людей так,
як Він любить мене.
Нарешті, сказав Господь, ти зрозуміла, чого треба просити.
Я просила - і Бог послав мені випробування,
щоби загартувати мене.
Я просила мудрості -
і Бог послав мені проблеми,
над якими треба ламати голову.
Я просила мужності -
і Бог послав мені небезпеки.
Я просила любові -
і Бог послав нещасних,
які потребують моєї допомоги.
Я просила благ -
і Бог дав мені можливості.
Я не одержала нічого з того, що хотіла -
Я одержала все, що мені було ПОТРІБНЕ!
Бог почув мої молитви.
"...Всемогутній Бог свобідно обмежив свою всемогутність,
бо Він захотів зберегти свободу, а над свободою неможна бути повновладним,
не вбивши свободу. Бо Бог захотів, щоб свобода свобідно визнала
Його владу, але не через чин поразки у боротьбі з Богом, а в чині
вбачання Його абсолютної переваги та цінності"
(Левицкий С.А. Трагедия свободы. - М., 1995. - С.40).
HAIL MARY
Hail Mary, full of grace, the Lord is with thee!
Blassed art thou among women,
And blassed is the fruit of the womb, Jesus,
Holy Mary, Mother of God, pray for us sinners,
Now and the hour of our death.
Amen.
"... може видатись, що в посланні православних до їхніх
західних братів є слова: "Ми - ваше минуле". Проте для
самих православних вірність традиції означає не першочергове прийняття
канонів і звичаїв минулих поколінь, а вічно новий, особистий і
безпосередній досвід Святого Духа тепер, тут і вже... Православ'я
у сучасному світі насправді є "старим деревом". Але,
окрім віку, існують ще й поняття "життєздатність" і
"вічне воскресіння", і значення мають саме вони, а не
лише античність. Христос не сказав: "Я - старовинна традиція".
Він сказав: "Я є життя"..." (Єпископ Калліст
(Уер). Православний шлях. - К.: Дух і літера, 2003. - 8, 9)
Beata Ludmila
Hec in terra Bohemie oritur, ut stella matutina, que solis
iusticiae, qui est Cristus, quasi prenuncia fidei lumine tenebras
erroris effugabat. Hec est primula veri veris, id est gracie,
nam hec prima inter sanctos terre iam dicte santificata esse non
ignoratur. Ipsa namque et aurora potest dici, nam luce sanctitatis
diem cultus divini subducebat... Quoniam autem beata Ludmila sicut
prima fidelium mater in terra sepe dicta sic et in celo interventrix
exstitit, exigunt eius merita, ut ei debitus honor a fidelibus
impendatur"
("Factum est", гомілія).
"... Досконалий Закон Свободи ... є також закон любові,
бо свобода людини тільки й могла бути даною людині Богом, котрий
є втілена в особі любов, і цей священний дар може бути використаний
людиною для свобідного обрання Життя і Добра замість Смерті і
Зла, тільки якщо людина зі свого боку любить Бога достатньо для
того, щоб бути сподвигнутою цією своєю взаємною любов'ю на те,
щоб ввірити себе Богові, зробивши Божу волю своєю власною. Історія
... є взаємодія Бога і Людини. Закон і Свобода в Історії виявляються
ідентичними в тому сенсі, що свобода людини виявляється Законом
Бога, котрий ідентичний любові... (с.299).
... Одним із висновків, котрий людина може вивести в процесі спостереження
над моральним злом універсуму, полягає в тому, що ця кімната жахів
не може бути творення рук якогось Бога... Християни виявляються
вимушеними вибирати між двома альтернативами, обидві з котрих
дуже печальні: або Бог, котрий є любов, повинен бути творцем хворого
універсуму, або універсум був створений іншим Богом, котрий не
є Богом любові ...(с. 299-300)
... істина полягає в тому, що любов Бога - Джерело Свободи Людини,
а свобода, котра дає вихід творінню, тим самим відкриває дорогу
гріхові; кожен виклик може розглядатися, однаково як поклик Бога
або як випробування Диявола... (c.300)" (Toynbee A.J.
A Study of History. - London etc: Oxford Univ.Press, 1957, vol.II,
p. 299-300).
Holy Metropolis of Mesogaia and Lavreotiki
http://www.ecclesia.gr/English/EnDioceses/Mesogaia.html
Address
Thoukididou and Byzantiou
190 04 SPATA
GREECE
Telephone
0030-1-6632687 (Metropolitan)
0030-1-6632276 (Secretariat)
Fax
0030-1-6025101
The Metropolitan
His Grace Metropolitan Agathonikos (Filippotis) was born in 1918
in Pyrgos, Tinos. He has studied Theology. He was ordained a deacon
in 1942 and a priest in 1949. He was elected and ordained as bishop
in 1974.
Publication
" O Logos tou Theou" monthly periodical
Institutions/ Foundations
School of Byzantine and European Music, Lecture Theatres.
Monasteries
1. For monks
· Saint Athanasios in Kouvara
2. For nuns
· Holy Trinity in Koropi- Tel: 01-6623560
· Saint John the Kinigos- Tel: 01-6659079
· Ascension in Keratea
· Saint Paul in Paleokamariza- Tel: 0292-22682
· Dormition in Koropi-Tel:01-6625524