Ќј„јЋќ  



  ѕ”ЅЋ» ј÷»»  



  Ѕ»ЅЋ»ќ“≈ ј  



   ќЌ“ј “џ  



  E-MAIL  



  √ќ—“≈¬јя  



  „ј“  



  ‘ќ–”ћ / FORUM  



  —ќќЅў≈—“¬ќ  







Ќаши счЄтчики

яндекс цитуванн¤

 

      
»нститут стратегического анализа нарративных систем
(»—јЌ—)
L'institut de l'analyse strategique des systemes narratifs
(IASSN)
≤нститут стратег≥чного анал≥зу наративних систем
(≤—јЌ—)



стать¤

ћаслак ќлесь

"Ќовий прекрасний св≥т" - Post scriptum до траг≥чних роковин


ѕриурочен≥ до под≥й 11 вересн¤ 2001 року в Ќью-…орку коментар≥ в черговий раз повторили банальне твердженн¤ про початок новоњ епохи св≥тов≥й ≥стор≥њ.

«нову прозвучали гасла про Ђсв≥тову в≥йнуї з≥ Ђсв≥товим тероризмомї чи Ђз≥ткненн¤ цив≥л≥зац≥йї, ¤к≥ вже давно стали звичними у лексикон≥ пол≥тик≥в, пол≥толог≥в ≥ журнал≥ст≥в. “ак само звично звучали розпов≥д≥ про численн≥ Ђ≥нновац≥њї в сфер≥ громадськоњ безпеки, необх≥дн≥сть ¤ких н≥бито викликана пост≥йною загрозою тероризму, ≥ ¤к≥ суттЇво зм≥нили повс¤кденне житт¤ м≥ль¤рд≥в людей у всьому св≥т≥.

ѕроте така одностайн≥сть в оц≥нц≥ под≥й, що стали безпосередн≥м насл≥дком терористичноњ атаки на нью-йоркський ¬“÷ даЇ прив≥д в черговий раз п≥ддати сумн≥ву де¤к≥ пануюч≥ стереотипи ≥ пом≥ркувати над тим, ¤кою Ї насправд≥ Ђепоха п≥сл¤ 9/11ї.

Ќасамперед можна засумн≥ватис¤ у поширен≥й нин≥ характеристиц≥ сучасност≥ ¤к Ђепохи св≥тового тероризмуї. “ак званий Ђсв≥товий тероризмї зародивс¤ ¤к ¤вище щонайменше ще у 1970-80-х роках. ≤ к≥льк≥сть терористичних акт≥в, ≥ к≥льк≥сть жертв терорист≥в у ту епоху була аж н≥¤к не меншою н≥ж нин≥. Ќаприклад у јргентин≥ в перш≥й половин≥ 1976 року кожн≥ пТ¤ть годин в≥дбувалос¤ пол≥тичне вбивство, а кожн≥ три години вибухали бомби. ” “уреччин≥ лише за чотири м≥с¤ц≥ (з грудн¤ 1978 по кв≥тень 1979 року) було зд≥йснено 1534 терористичн≥ акти, в ¤ких загинуло 314 ≥ поранено 1088 людей. ¬сього ж за 1977-79 роки у ц≥й крањн≥ загинуло в≥д рук терорист≥в 2650 чолов≥к. Ќайв≥дом≥шим терористичним актом тих час≥в у ™вроп≥ був вибух на вокзал≥ у ЅолонТњ 2 серпн¤ 1980 року, в результат≥ ¤кого загинуло 85 людей ≥ було поранено б≥льше 200. “ак званий Ђав≥атероризмї також мав довол≥ широкий розмах. „ого вартий лише вибух бомби в салон≥ американського ав≥алайнера Boeing-747 в неб≥ б≥л¤ британського м≥стечка Ћокерб≥ 21 грудн¤ 1988 року, в результат≥ ¤кого загинуло 270 пасажир≥в, чи такий самий терористичний акт на борту ав≥алайнера французькоњ ав≥акомпан≥њ UTA 19 вересн¤ 1989 року, п≥д час ¤кого загинуло 170 людей. “еж саме можна сказати ≥ про ≥снуванн¤ координац≥њ д≥й терорист≥в у св≥товому масштаб≥. Ѕойов≥ акц≥њ наприклад так званоњ Ђяпонськоњ червоноњ арм≥њї, в≥дбувалис¤ у ћалайз≥њ, япон≥њ, √олланд≥њ, ≤нд≥њ, ≤тал≥њ, ≤спан≥њ, на Ѕлизькому —ход≥ та ≥нших рег≥онах св≥ту, а свою д≥¤льн≥сть ц¤ структура координувала з Ќародним фронтом визволенн¤ ѕалестини. Ѕойовики н≥мецькоњ Ђ‘ракц≥њ червоноњ арм≥њї (–ј‘) координували своњ д≥њ з французькими бойовиками орган≥зац≥њ Ђѕр¤ма д≥¤ї, бельг≥йськими ——— та ≥ншими под≥бними Ївропейськими та близькосх≥дними структурами. ƒосл≥дники м≥жнародного тероризму у 1970-х стверджували, що прибутки р≥зноман≥тних м≥жнародних терористичних орган≥зац≥й в 1974 роц≥ складали 120 м≥л≥он≥в долар≥в (що на т≥ часи було не такою вже й малою сумою). ¬ласне ще тод≥, у 1970-х, ув≥йшов у широкий об≥г терм≥н Утерористичний ≥нтернац≥оналФ (так називалас¤ книжка пол≥толога  ауфмана). “од≥ ж про настанн¤ Уепохи тероруФ писав визначний соц≥олог ƒжон Ѕелл. ѕол≥толог (≥ одночасно функц≥онер ÷–”) Ѕоб ƒженк≥нс стверджував, що Утерористична субкультура може стати пост≥йною рисою нашого св≥туФ, а ≥нший пол≥толог –. л≥ттербек радив Увчитись жити з тероризмомФ.

“аким чином, так званий Ђм≥жнародний тероризмї не Ї чимось новим, що зТ¤вилос¤ п≥сл¤ 11 вересн¤ 2001 року. “ак само варто переоц≥нити звичний штамп про з≥ткненн¤ ≥сламськоњ ≥ зах≥дноњ цив≥л≥зац≥й. Ќасамперед варто зазначити, що в≥дома теор≥¤ американського пол≥толога —амюел¤ √ант≥нгтона про Ђз≥ткненн¤ цив≥л≥зац≥йї у випадку з протисто¤нн¤м м≥ж —Ўј та ≥сламським св≥том не враховуЇ один суттЇвий момент. ≤ правл¤ча ел≥та —получених Ўтат≥в, ≥ пол≥тичн≥ ≥слам≥сти д≥ють поза рамками локальноњ цив≥л≥зац≥йноњ парадигми. ≤ перш≥, ≥ друг≥ прагнуть Ђглобал≥зуватиї ц≥нност≥ власноњ локальноњ цив≥л≥зац≥њ, поширити њх на все людство. ¬ласне вони пропонують два альтернативн≥ глобал≥зац≥йн≥ проекти. “ому набагато вдал≥шим було б визначенн¤ ситуац≥њ що склалас¤ не ¤к Ђз≥ткненн¤ цив≥л≥зац≥йї, а ¤к Ђз≥ткненн¤ глобальних проект≥вї чи Ђз≥ткненн¤ глобал≥зм≥вї. ¬ласне в≥дбуваЇтьс¤ з≥ткненн¤ м≥ж сформованим наприк≥нц≥ 1980-х на початку 1990-х рок≥в американським концептом Ђнового св≥тового пор¤дкуї, та ¤к в≥дпов≥дь на нього воскреслою, по к≥лькох стол≥тт¤х спл¤чки, ≥деЇю всесв≥тнього ≥сламського ’ал≥фату. Ќа в≥дм≥ну в≥д —Ўј та Ђсв≥тового ≥сламського спротивуї, н≥  итай, н≥ –ос≥¤, н≥ ™вросоюз, н≥ набираюч≥ силу л≥во-нац≥онал≥стичн≥ режими Ћатинськоњ јмерики не запропонували власного глобального проекту. ¬они або пропонують застар≥л≥ великодержавн≥ ≥деолог≥чн≥ схеми (–ос≥¤,  итай), або ж просто намагаютьс¤ захистити залишки нац≥онального суверен≥тету у новому глобал≥зованому св≥т≥(™вропейський —оюз та крањни ѕ≥вденноњ јмерики).

ўо ж пропонують альтернативн≥ проекти глобал≥зац≥њ? ЌемаЇ н≥чого дивного в тому, що ≥слам вже досить давно Ђпол≥тизуЇтьс¤ї. јдже ≥слам це одночасно Ђв≥ра ≥ державаї, а мусульманське право Ї не т≥льки правом, а й рел≥г≥Їю. ¬ ≥сламськ≥й рел≥г≥њ не робилось в≥дм≥нностей м≥ж рел≥г≥йним ≥ св≥тським, м≥ж гр≥хом ≥ злочином, вони виступали зм≥шано, ≥ норми, що њх регулювали диктувалис¤ ≥сламом. “ому навТ¤заний зах≥дними колон≥заторами ≥сламському св≥ту тим секул¤рноњ, лањцистськоњ держави в≥д самих початк≥в був неорган≥чним ≥ штучним Ђ≥мплантатомї в пол≥тичну культуру мусульманських крањн. ¬же у середин≥ ’’ стол≥тт¤ так≥ автори ¤к ћаулана ћаудуд≥, ’асан аль-Ѕана, —ейд  утб, јл≥ Ўар≥ат≥ висунули концепц≥ю оновленого пол≥тичного ≥сламу. Ѕ≥льше того, в прац¤х —ейда  утба ≥ јл≥ Ўар≥ат≥ альтернатива зах≥дним пол≥тичним вченн¤м була не лише пол≥тичною, але й соц≥ально-економ≥чною. Ђѕол≥тичний ≥сламї став не лише ≥деолог≥Їю запереченн¤ св≥тського характеру держави, але й ≥деолог≥Їю захисту економ≥чно пригноблених сусп≥льних верств ≥ клас≥в. Ћ≥дер ≥сламськоњ революц≥њ 1979 року ≥ ≤ран≥ а¤тола ’омейн≥ заперечував кап≥тал≥зм, ¤к такий що суперечить соц≥альн≥й справедливост≥ ≥ ≥сламськ≥й рел≥г≥њ. …ого посл≥довники п≥дкреслювали протисто¤нн¤ м≥ж Ђобездоленимиї ≥ Ђвисоком≥рнимиї(тобто багатими Ц насамперед представниками ≥стебл≥шменту Ђвеликих державї, насамперед —Ўј).Ќа практиц≥ це вилилос¤ у положенн¤х новоњ ≥сламськоњ конституц≥њ ≤рану про те що метою новоњ ≥сламськоњ влади Ї Ђл≥кв≥дац≥¤ вс¤кого гнобленн¤, диктатури, ≥ прагненн¤ до монопол≥зац≥њї. “ам же говорилос¤ про необх≥дн≥сть Ђстворенн¤ основ справедливоњ економ≥ки у в≥дпов≥дност≥ с ≥сламськими принципами з метою забезпеченн¤ добробуту, викор≥ненн¤ б≥дност≥ ≥ л≥кв≥дац≥њ вс≥л¤ких нестатк≥в в област≥ харчуванн¤, житла, прац≥, охорони здоровТ¤ ≥ соц≥ального забезпеченн¤ї. ѕо сут≥, пол≥тичний ≥слам≥зм поступово став вит≥сн¤ти марксизм та ≥нш≥ л≥в≥ теч≥њ, у ¤кост≥ головноњ альтернатив≥ до кап≥тал≥стичного соц≥ально-економ≥чного ладу. ѕ≥дтверджуЇ це ≥ рел≥г≥йна статистика. ≤слам у «ах≥дному св≥т≥ став Ђрел≥г≥Їю ≥нтелектуал≥в ≥ знедоленихї, тобто тих, хто Ї засадничо незадоволений ≥снуючим соц≥ально-пол≥тичним станом речей. ” ¬еликобритан≥њ щор≥чно приймають ≥слам 14 тис¤ч кор≥нних британц≥в, у ‘ранц≥њ ц¤ цифра становить не менше 50 тис¤ч француз≥в. ¬ самих —Ўј ≥слам приймають аж 135 тис¤ч чолов≥к щор≥чно. ѕричому новонавернен≥ приймають ≥слам здеб≥льшого у радикальн≥й пол≥тизован≥й форм≥. ‘актично пол≥тичний ≥слам≥зм починаЇ вит≥сн¤ти ≥нш≥ радикальн≥ пол≥тичн≥ ≥деолог≥њ. “ак мусульманами стали колишн≥й ≥деолог  омун≥стичноњ парт≥њ ‘ранц≥њ –оже √арод≥ ≥ ≥нтелектуальний л≥дер ≥тал≥йських Ђнових правихї  лауд≥о ћутт≥, в≥домий в минулому марксистський терорист  арлос ЂЎакалї ≥ один ≥з л≥дер≥в орган≥зац≥њ британських нац≥-ск≥нхед≥в Ђ омбат-18ї ƒев≥д ћТ¤т. ”саму Ѕен Ћадена за р≥внем попул¤рн≥ст≥ серед населенн¤ крањн “ретього —в≥ту ≥ серед зах≥дних радикал≥в можна пор≥вн¤ти з ф≥гурою „е √евари у 1960-х роках.

≤ саме через ц≥ чинники сучасн≥ пол≥тологи пор≥внюють сучасний вплив пол≥тичного ≥слам≥зму ≥з впливом що його зд≥йснила свого часу на св≥т ¬елика французька революц≥¤. ¬ де¤кому ракурс≥ це протисто¤нн¤ нагадуЇ под≥њ п≥сл¤ ¬еликоњ французькоњ революц≥њ. ¬ласне сучасн≥ р≥зноман≥тн≥ Ђантитерористичн≥ї коал≥ц≥њ дуже нагадують в≥дом≥ з ≥стор≥њ Ђати¤коб≥нськ≥ї ≥ Ђантинаполеон≥вськ≥ї коал≥ц≥њ к≥нц¤ XVIII Ц початку ’≤’ стол≥тт¤. “од≥ революц≥йна ‘ранц≥¤ запропонувала св≥тов≥ зразок новоњ буржуазноњ модерноњ нац≥ональноњ держави, що зам≥нила собою старий феодально-династичний св≥т. Ќин≥ ≥сламськ≥ радикали протиставили в≥дмираюч≥й модерн≥й буржуазн≥й нац≥ональн≥й держав≥, постмодерну екстеритор≥альну мережу рел≥г≥йно-пол≥тичних сп≥льнот (джамаат≥в). «г≥дно з концепц≥Їю  ал≥ма —иддик≥ саме така мережа повинна стати головною формою ≥снуванн¤ мусульман у нин≥шн≥х крањнах «аходу аж по в≥дновленн¤ ’ал≥фату. ÷ьому спри¤Ї активний розвиток нов≥тн≥х ≥нформац≥йних технолог≥й, ¤к≥ вз¤ли на озброЇнн¤ пол≥тизован≥ ≥сламськ≥ радикали. ‘актично пол≥тичний ≥слам≥зм вдало вписавс¤ в нову постмодерну парадигму мережного ≥нформац≥йного сусп≥льства.

„и зможе протисто¤ти цьому глобальному ¤вищу Ђбуш≥вськаї адм≥н≥страц≥¤ —Ўј? ‘актично правл¤ч≥ у ¬ашингтон≥ республ≥канськ≥ Ђнеоконсерваториї Ї своЇр≥дним аналогом правл¤чих к≥л царськоњ –ос≥њ у часи антиреволюц≥йних коал≥ц≥й к≥нц¤ XVIII Ц початку ’≤’ стол≥тт¤. Ѕоротьба з≥ Ђсв≥товим революц≥йним рухомї породила тод≥ централ≥зован≥ спецслужби (славнозв≥сне рос≥йське Ђ≤≤≤ в≥дд≥ленн¤ї). Ќин≥шн¤ боротьба з≥ Ђсв≥товим тероризмомї надала цим службам необмежен≥ можливост≥ дл¤ контролю над житт¤м ¤к окремих людей, так ≥ сусп≥льства в ц≥лому. –≥зниц¤ лише в тому, що зам≥сть боротьби з≥ п≥дп≥лл¤м революц≥онер≥в-Ђкарбонар≥њвї, нин≥шн≥й антитерористичний Ђ—в¤щенний союзї веде боротьбу ≥з п≥дп≥лл¤м Ђ≥слам≥стських терорист≥вї. Ќамагаючись знайти опору у середовищ≥ радикальних американських протестантських сект, що надають в≥йн≥ з ≥сламським св≥том апокал≥птичних рис, та одночасно будучи в≥рними цин≥чно-прагматичним настановам пол≥тичноњ теор≥њ ћак≥авел≥, √обса та Ћео Ўтрауса, Ђнеоконсерваториї визначили ≥слам≥зм ¤к свого головного ≥ найб≥льш небезпечного ворога. —аме тому ƒжордж Ѕуш пор≥внюЇ л≥дер≥в пол≥тичного ≥слам≥зму з √≥тлером ≥ Ћен≥ним. ¬се це виливаЇтьс¤ у досить таки посл≥довну геопол≥тичну л≥н≥ю вашингтонськоњ адм≥н≥страц≥њ стосовно ≥сламського св≥ту сформульовану ч≥льним представником Ђнеоконсерватор≥вї Ќорманом ѕодгор≥цем: Ђћен≥ у¤вл¤Їтьс¤, що результатом такоњ в≥йни (з Ђм≥жнародним тероризмомї) може стати нова ≥мперська м≥с≥¤ јмерики, котра повинна буде просл≥дити за встановленн¤м в рег≥он≥ зам≥сть нин≥шн≥х деспот≥й спадкових демократ≥й, прихильних до реформ ≥ модерн≥зац≥њ. я також передбачаю утвердженн¤ чогось на зразок протекторату —Ўј над нафтовими запасами —ауд≥вськоњ јрав≥њ: адже все б≥льше ≥ б≥льше здивуванн¤ викликаЇ питанн¤, чому 7000 шейх≥в мають практично необмежену владу над нами ≥ над ц≥лим св≥томї. „и буде мати перспективи така геопол≥тична л≥н≥¤ —Ўј на Ѕлизькому —ход≥, покаже час. ѕроте те, що вона викликаЇ ≥ викликатиме в подальшому пропорц≥йно зростаючий оп≥р ≥сламського св≥ту Ї ц≥лком зрозум≥лим.

“ака ось неприваблива картина новоњ епохи, що народилас¤ п≥сл¤ 11 вересн¤ 2001 року. ЂЌового прекрасного св≥туїЕ.

nationalvanguard



 

   
вверх  Ѕиблиографи¤ г. »вано-‘ранковск, √руппа исследовани¤ основ изначальной традиции "ћезоге¤", ”краина


Ќайти: на:
ѕ≥дтримка сайту: ќлег √уцул¤к spm111@yandex.ru / ќновленн¤ 

  найл≥пше огл¤дати у Internet
Explorer 6.0 на екран≥ 800x600   |   кодуванн¤: Win-1251 (Windows Cyrillic)  


Copyright © 2006. ѕри распространении и воспроизведении материалов об¤зательна ссылка на электронное периодическое издание Ђ»нститут стратегических исследований нарративных системї
Hosted by uCoz